Akutmottagningen Sundsvall

Om Akutmottagningen Sundsvall

Akutmottagningen i Sundsvall är en dygnet-runt-öppen mottagning. Vi tar emot akut insjuknade, olycksfall samt patienter med allvarliga sjukdomstillstånd som kräver sjukhusvård. På akutmottagningen arbetar vi utifrån kriteriet att den som är svårast sjuk omhändertas först. Särskild hänsyn tas till mycket unga och gamla patienter. Alla patienter prioriteras och omprioriteras fortlöpande. Personalen på akutmottagningen är van vid att arbeta med alla typer av sjukdomar och skador, och roterar mellan de olika stationerna. Akutmottagningen har akutläkare med särskild utbildning i akutsjukvård anställda vid kliniken. De bemannar akutmottagningen delar av dygnet, och rekrytering pågår för att kunna utöka denna bemanning.

Ej angivet Växelnummer:
Lasarettsvägen 21, Sundsvall - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Besöksförbud på Region Västernorrlands sjukhus.$Förbudet innebär att det inte är tillåtet att medfölja patient in på akutmottagningen annat än i särskilda fall. Detta pga Corona.

Akutmottagningen Sundsvall

4,2

16:44 - 20 jun, 2020 skrev:

All personal inne på akuten var MYCKET trevliga och hjälpsamma till min mamma men covid-19 All covid19personalen utanför akuten och ordningsvakten har en hel del att jobba på vad gäller bemötande. Otrevliga och oförstående när jag skulle hämta min mamma som bara orkar gå några meter.

4,2