Hematologi avdelning 2, Länssjukhuset Sundsvall Härnösand

Om Hematologi avdelning 2, Länssjukhuset Sundsvall Härnösand

Välkommen till Medicin avdelning 2, Hematologen! Här arbetar ett team av undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, sjukgymnast, arbetsterapeut, kurator med flera. På vårdavdelningen har vi 15 platser och vårdar i huvudsak personer med hematologisk sjukdom men även er med allmänmedicinska diagnoser. Här behandlas man bland annat med cellgifts- och antikroppsbehandlingar, antibiotika, blodprodukter och en rad andra läkemedel och omvårdnadsåtgärder. Cellgifter och vissa hematologiska sjukdomar kan orsaka ett försämrat immunförsvar. Om du har ett nedsatt immunförsvar kommer du att vårdas på enkelsal och möjlighet finns då att ha en anhörig med dig.$Här träffar du ett multiprofessionellt team med ditt bästa i fokus!

Lasarettsvägen 21, 856 43 Sundsvall - visa på karta
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00