Hematologi dagvård och avdelning, Länssjukhuset Sundsvall Härnösand

Om Hematologi dagvård och avdelning, Länssjukhuset Sundsvall Härnösand

På Hematologmottagningen träffar våra läkare er för utredning, diagnos och uppföljning av olika blodsjukdomar. Vi rekommenderar att du tar med dig en närstående till ditt mottagningsbesök. På Hematologisk dagvård 2 behandlas patienter med blodsjukdomar, t.ex. leukemi, lymfom, myelom, immunbrist samt anemier av olika slag. Det kan vara cellgiftsbehandlingar, transfusioner, provtagningar, antikroppar och immunglobuliner. Vi eftersträvar ett teamarbete som innefattar sjuk- och undersköterskor, läkare och paramedicinare (fysioterapeut, arbetsterapeut, dietist & kurator).

Lasarettsvägen 21, 856 43 Sundsvall - visa på karta
Hematologi