Mammografi Sundsvall

Om Mammografi Sundsvall

Mammografiverksamheten ansvarar för hälsokontroll med mammografi där kvinnor i åldrarna 40-74 år kallas vartannat år. $Mammografiverksamheten ansvarar även för remisspatienter inom länet.$Undersökningen utförs dels vid mottagningen på Sundsvalls sjukhus och dels i två mammografivagnar som cirkulerar i länet.$Målet med verksamheten är att upptäcka kvinnans bröstcancer i tidigt skede medan den är så liten som möjligt. Tidig upptäckt av bröstcancer är viktig, eftersom detta räddar liv och dessutom minskar kvinnans lidande. $Undersök dig själv en gång i månaden och om du hittar en ny knöl eller om du upptäcker en ny tillkommen indragning, sök läkare hos din hälso-, vårdcentral.

Lasarettsgatan 21 - visa på karta
Mammografi