Öppet i morgon från 08:00

Reproduktionscentrum

Akademiska sjukhuset, ingång 96, Uppsala

Reproduktionscentrum

Vi utreder och behandlar ofrivillig barnlöshet. Metoderna har utvecklats och förbättrats och idag kan vi behandla nästan alla orsaker till infertilitet. Idag erbjuds ägg- och spermiedonation, ägglossningsstimulering och insemination. Reproduktionscentrum är anslutet till det nationella kvalitetsregistret Q-IVF och rapporterar årligen antal genomförda behandlingar och behandlingsresultat till Socialstyrelsen. Behandlingsresultaten för Reproduktionscentrum är mycket goda jämfört med ett svenskt genomsnitt. Centret arbetar också med fertilitetsbevarande åtgärder till exempel vid cancerdiagnoser.

Informationen uppdaterades 17:26 - 16 feb, 2021

Måndag - Torsdag : 08:00 - 15:00