Neurorehabilitering Sävar Umeå

Klintvägen 69,907 37 UMEÅ

Neurorehabilitering Sävar Umeå

Neurorehab Sävar är en högspecialiserad rehabiliteringsklinik för personer med progredierande neurologisk sjukdom och för personer med följdtillstånd efter stroke i yrkesverksam ålder. De vanligaste diagnoserna är MS, Parkinson och Stroke. Verksamheten bedrivs i en rehabiliterande miljö där du kan vistas antingen som inneliggande eller komma för dagrehabilitering. Vi arbetar i team – i teamet ingår arbetsterapeut, läkare, rehabiliteringsassistent, sjukgymnast/fysioterapeut, sjuksköterska och socionom. Som konsulter finns dietist, logoped och psykolog. Utifrån dina resurser och begränsningar planerar teamen din rehabilitering tillsammans med dig.

Informationen uppdaterades 13:20 - 10 jun, 2020

Logga - Kry