Hörselrehabilitering Umeå

Om Hörselrehabilitering Umeå

Hörselrehabiliteringen finns till för dig som upplever att dina möjligheter till delaktighet och samspel med omgivningen har minskat till följd av en hörselnedsättning, ljudöverkänslighet eller tinnitusbesvär. För personer med kombinerad syn- och hörselnedsättning ges stödet i ett team som är gemensamt med synrehabiliteringen.

Du som bor i Bjurholm, Dorotea, Lycksele, Nordmaling, Umeå, Vilhelmina, Vindeln, Vännäs och Åsele kan vända dig till hörselrehabiliteringen i Umeå.

Hörselrehabilitering Umeå ingår i Habiliteringscentrum.

090 - 785 74 50 Texttelefon 090 - 785 74 57
Norrlands universitetssjukhus - visa på karta
Ja, om du söker enbart för tinnitus