Kemi Umeå

Om Kemi Umeå

Hos oss kan du lämna prov inför ett läkarbesök. I din kallelse framgår det om du måste lämna provet här eller om det går bra på annat ställe, till exempel din hälsocentral.

Provtagningen sker utan tidsbeställning, ta med din remiss till oss och anmäl dig i receptionen. På morgonen och i början på veckan kan det vara långa väntetider. Om du inte behöver vara fastande så kom gärna senare under dagen.

För provtagning på barn, kontakta ansvarig klinik eller Barnmottagningen.

Centralhallen, Västra Entrén, Akutvägen 1 - visa på karta
  • Fredag 07:00 - 14:00 Dag före helgdag