Njurmedicinmottagning Umeå

Om Njurmedicinmottagning Umeå

Njurmedicinmottagningen ingår i njursektionen, där vi också har vård- och dialysavdelningar för dig som är njursjuk. Vid njursektionen arbetar läkare, sjuksköterskor, dietist, kurator, sjukgymnast, undersköterskor och läkarsekreterare.

Norrlands Universitetssjukhus - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 14:30 återuppringning
Remiss från annan vårdgivare eller egen vårdbegäran. Medicincentrum har ett gemensamt telefonnummer dit du som patient kan ringa för att beställa blankett för egen vårdbegäran. Vi kan i vissa fall hjälpa till att fylla i blanketten. Telefon 090 – 785 31 00
Dialysverksamhet