Hörselvården Kalmar

Om Hörselvården Kalmar

Vi tar emot dig som har tinnitus, hörselnedsättning, är döv eller dövblind. Vi erbjuder rehabilitering och habilitering. Till oss kommer du för att få rådgivning, göra hörselprov och prova ut hörapparat eller annat hörseltekniskt hjälpmedel. I rehabiliteringen ingår även uppföljning. Uppföljningen kan ske individuellt, i grupp eller via frågeformulär. Målet är att du som kommer till oss ska kunna ha en fungerande livssituation utifrån dina egna förutsättningar. Vi tar emot både barn och vuxna.

Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta

Hörselvården Kalmar

3,6

12:01 - 21 okt, 2015 skrev:

Ett fantastiskt bemötande och mycket kunnig personal.

08:31 - 12 jun, 2015 skrev:

Jag vill att när man provar ut nya hjälpmedel så vore det bra att man fick en liten kurs i,
om hur man inte bara byter batterier
utan
andra slitagedelar också,
gummitutor, plastfjädrar och andra saker man kan göra själv.
Var får man tag i delarna.
Vart vänder man sig när något gå sönder.
Jag vill att det ska finnas en klar och tydlig information hur man gå till väga vid olika problem.

2,2