Samvårdsavdelning 39 infektion och ÖNH Kalmar

Om Samvårdsavdelning 39 infektion och ÖNH Kalmar

Hos oss vårdas du som har en infektion. Du som kommer till oss kan exempelvis ha en svår luftvägsinfektion, urinvägsinfektion, ortopedisk infektion, infektion i hud- eller mjukdelar, blodförgiftning eller maginfluensa. Vi tar även emot dig som har influensa, HIV, hepatit, infektioner i nervsystemet (exempelvis hjärnhinneinflammation), hjärtklaffinfektion eller en tropisk infektionssjukdom.

Hos oss vårdas även du som har besvär kopplade till öron, näsa och hals. Hit kommer du för behandling av exempelvis sjukdomar i övre luftvägarna, snarkning och sömnstörning, neurologiska sjukdomar inklusive balansrubbningar och sväljstörningar, tumörer samt skador i ansikte och hals.

Klinikvägen 11, Kalmar - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt