Mammografienheten Kalmar

Om Mammografienheten Kalmar

Till oss kommer du för att göra mammografi, vilket är en röntgenundersökning av brösten. Du som är kvinna mellan 40 och 74 år får en kallelse med erbjudande om att göra en mammografi. Syftet med undersökningen är att hitta bröstcancer innan sjukdomen hunnit ge några symptom. Vid mammografiundersökningen trycks bröstet ihop några sekunder för att bilden ska bli så bra som möjligt.

Till oss kommer du också på undersökning om du har blivit återkallad från mammografihälsokontrollen eller på remiss för en misstänkt knöl/förändring i bröstet.

Lasarettsvägen 1, 392 44 Kalmar - visa på karta
Mammografi