Dialysmottagningen Kalmar

Om Dialysmottagningen Kalmar

Vi tar emot dig som har kronisk njursvikt och är i behov av dialys. Hos oss får du hjälp med att rena ditt blod och reglera din vätskebalans, antingen via bloddialys eller påsdialys.

Du som får bloddialys kommer till oss för behandling cirka 2-4 gånger i veckan och varje behandling tar cirka 3-5 timmar.

Om du får påsdialys behöver påsen bytas cirka fyra gånger per dag och varje byte tar ungefär 30-45 minuter. Till oss kommer du för att lära dig byta påsen själv. Du får utbildning och praktiskt träning av en sjuksköterska. När du fått åka hem gör sjuksköterskan även ett hembesök till dig. Du kommer sedan tillbaka till oss för regelbundna återbesök.

Även du som behöver gästdialys är välkommen att höra av dig till oss.

Lasarettsvägen 1, Kalmar - visa på karta
  • Söndag 06:45 - 14:45