Vårdavdelningen Hallands sjukhus Kungsbacka, Kungsbacka

Om Vårdavdelningen Hallands sjukhus Kungsbacka, Kungsbacka

Här bedrivs vård dygnet runt inom geriatrik, postoperativ vård och palliativ vård. 365 dagar om året. Vi som arbetar här är undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, kurator och vi har ett tätt samarbete för att du som patient ska känna dig trygg. Ute i matsalen och inne på din sal kommer du möta personal från Vårdnära service som sköter om maten och städningen.

Du som vårdas här, har remitterats från andra sjukhus eller från primärvården. Du kan också bli inneliggande efter en operation som utförts på Kungsbacka Sjukhus.

Om du är inskriven i palliativa konsultteamet (PKT), så kommer du att få träffa din kontaktsjuksköterska/läkare och övriga proffessioner när du är här på Vårdavdelningen, eftersom Vårdavdelningen och PKT befinner sig i samma lokaler och har ett nära samarbete.

Ingång 2, målpunkt D, plan 6 - visa på karta
Avancerad hemsjukvårdsverksamhet, Geriatrisk rehabilitering