Ortopedimottagningen Hallands sjukhus Kungsbacka, Kungsbacka

Om Ortopedimottagningen Hallands sjukhus Kungsbacka, Kungsbacka

På ortopedmottagningen arbetar vi med diagnostik och behandling av skador (ej akuta) och sjukdomar i framförallt knä, underben, fötter och händer.

Enheten är världsledande inom broskskador i knäled och vi utför rekonstruktiv ledkirurgi med bland annat broskcellstransplantationer. Vi utför alla korsbandsoperationer i Region Halland. Vi har även kompetens inom viss handkirurgi och idrottsortopedi samt bedriver en högspecialiserad artroskopisk kirurgi för skador på knäleder.

Vi arbetar i team med läkare, sjuksköterska, sjukgymnast, undersköterska och sekreterare. Vi har ett nära samarbete med den ortopedtekniska mottagningen Team Olmed.

Huvudentré, målpunkt F, plan 3 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt TeleQ