• 084 - 800 12 05

Esplanaden 9, plan 3, Täby - Visa på karta

4,6

Logo AudioNova Täby

Täby

Välkommen till AudioNova - Din Hörselspecialist!

AudioNova är en rikttäckande kedja av audionommottagningar och vi är specialiserade på anpassning och försäljning av hörapparater, hörselprodukter och hörselskydd.

På AudioNova Täby kan våra erfarna audionomer hjälpa dig med hörselprov samt utprovning av hörapparater och hörselskydd. De kan också hjälpa till med arbetsplatsanpassningar för yrkesverksamma.

Vi har korta väntetider och ingen remiss behövs för att komma till oss!

Fritt vårdval – Hörselmottagning

AudioNova Täby är auktoriserade av Stockholms läns landsting inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att personen över 18 år med lätt till måttlig hörselnedsättning kan få hjälp med behovsbedömning, förskrivning av hörselhjälpmedel, service samt viktig information kring hörselnedsättningen.

Vårdvalet ger patienten möjlighet att välja hörselprodukter inom landstingets sortiment eller fritt från vårt stora utbud av produkter med modern teknologi.

Kontakta oss på AudioNova Täby för att boka tid!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos AudioNova Täby

Hörseltest hos AudioNova Täby

Hör du dåligt? Vi på AudioNova Täby hjälper dig! Om du upplever problem med din hörsel kan du kontakta oss på AudioNova Täby för att boka...

Hör du dåligt? Vi på AudioNova Täby hjälper dig!

Om du upplever problem med din hörsel kan du kontakta oss på AudioNova Täby för att boka ett enkelt och smärtfritt hörseltest. Du kan också göra ett enklare hörseltest online på vår hemsida.

Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och social isolering. Många situationer i vardagen kan bli besvärliga som till exempel samtal med de närmaste, möten, telefonsamtal, lyssna på musik och TV-tittande. Därför är det bra att genomföra ett hörseltest för att sedan kunna få hjälp med dina besvär.

Individuella hörsellösningar

Genom ett hörseltest mäter audionomen vilka toner du kan uppfatta. På så sätt kan audionomen se om du har ett hörselproblem eller en hörselskada. När hörseltestet är klart går audionomen igenom resultatet med dig och tillsammans bestämmer ni vilken hörsellösning som kan vara aktuell för dig.

Målet för oss på AudioNova Täby är att hitta den bästa lösningen på dina hörselproblem så att livskvalitén förbättras. Vi erbjuder därför ett brett sortiment av hörapparater och hörseltekniska produkter som vi anpassar efter dina behov.

Varmt välkommen att kontakta oss på AudioNova Täby!

Hörapparater hos AudioNova Täby

Behöver du hjälp med utprovning av hörapparater? Första steget till utprovning av hörapparater är alltid ett hörseltest, ett så kallat au...

Behöver du hjälp med utprovning av hörapparater?

Första steget till utprovning av hörapparater är alltid ett hörseltest, ett så kallat audiogram. Därefter kan audionomen i samråd med dig komma fram till en individuell lösning för dina hörselproblem.

Tre huvudtyper av hörapparater

Eftersom det finns olika öronform och hörselnedsättningar finns det också olika sorters hörapparater. De kan se ut på olika sätt men det finns tre huvudtyper:

• Bakom örat
  • I ytterörat
  • Inne i hörselgången

På AudioNova Täby erbjuder vi hörapparater med den senaste tekniken så att vi kan garantera bra ljudkvalité.

Tekniska hjälpmedel till din hörapparat

Även med bra hörapparater kan det i vissa situationer vara svårt att uppfatta vad som sägs. Du kan därför behöva komplettera dina hörapparater med produkter som hjälper dig vid dessa tillfällen.

Har du nedsatt hörsel och behöver kompletterande hörselprodukter i ditt arbete kan du få bidrag av Försäkringskassan för en arbetsplatsanpassning.

Välkommen till oss på AudioNova Täby!

Tinnitus hos AudioNova Täby

Upplever du besvär med tinnitus? Tinnitus är inte en sjukdom utan ett symtom och kan beskrivas som ljud i öronen som inte kan uppfattas a...

Upplever du besvär med tinnitus?

Tinnitus är inte en sjukdom utan ett symtom och kan beskrivas som ljud i öronen som inte kan uppfattas av omgivningen. Tinnitus kan upplevas som väldigt besvärande och förekommer ofta i samband med en hörselskada.

Hur upplevs tinnitus?

Personer med tinnitus beskriver ofta ljudet på flera olika sätt. Det kan vara tjutande, susande, pysande, brummande eller metallisk. De allra flesta med tinnitus upplever en högfrekvent ton, men man kan också uppleva flera olika ljud som varierar över dagen. Ljudstyrkan kan också variera från ett svagt bakgrundsljud som bara hörs i tyst miljö, till ett starkt ljud som överröstar alla andra.

AudioNova Täby lindrar din tinnitus

På AudioNova Täby kan våra audionomer kontrollera din hörsel och du kan få hjälp med hörselförstärkning om hörseln är försämrad. En hörapparat kan göra att du inte behöver uppleva lika stora tinnitusbesvär och en brusapparat kan användas ibland om hörseln är som den ska vara.

Välkommen in till oss på AudioNova Täby!

Batterier till hörapparater hos AudioNova Täby

fr. 200 kr

Behöver du byta batteri i din hörapparat? Idag drivs alla hörapparater av specialbatterier. Ett batteri räcker vanligtvis i 5-7 dagar om ...

Behöver du byta batteri i din hörapparat?

Idag drivs alla hörapparater av specialbatterier. Ett batteri räcker vanligtvis i 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri och ljudet upprepas tills batteriet tar slut. När det sker hörs fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Hos AudioNova Täby säljer vi kvicksilverfria luft-zink batterier av hög kvalité. Välkommen in!

fr. 200 kr

Karta - Esplanaden 9, plan 3, Täby

4,6

• 14:38 - 23 maj, 2018

4,2

• 14:22 - 08 mar, 2018

• Fråga ställd 21:38 12 feb 2018

Hur kan man kolla hörseln online

AudioNova Täby svarar:

Hej!
    Inget vi rekommenderar då de är missvisande.
    Prova att googla på Hörsellinjen.

Med vänlig hälsning Audionova