Akutmottagningen Oskarshamn

Om Akutmottagningen Oskarshamn

Om du blir sjuk under dagtid vardagar vänd dig i första hand till 1177 eller till din hälsocentral för bedömning till rätt vårdnivå.

Under kvällstid, helger och nätter finns det öppna jourmottagningar på flera orter i länet. Ring sjukvårdsrådgivningen 1177 så får du hjälp att komma rätt. Blir du allvarligt akut sjuk eller vid svårt olycksfall ring 112.

Akutmottagningen är öppen dygnet runt, årets alla dagar.
Akutsjukvård ges dygnet runt alla dagar till patienter med medicinska sjukdomstillstånd.

Snabbspårets öppettider är 08:30-21:30 alla dagar och primärvårdspatienter handläggs 17:00-21:30 på vardagar och 08:30-21:30 på helgdagar.

Patienterna bedöms och prioriteras av erfarna sjuksköterskor. Utifrån den bedömning som görs kan patienten bli hänvisad antingen till hälsocentral, Snabbspårets eller Akutmottagningens läkare. Ibland hänvisar vi vidare till sjukhuset i Kalmar eller Västervik.

Rösvägen 1, Oskarshamn - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt