Öppet i morgon från 00:00

Hematologi avdelning 2

Lasarettsvägen 21, Sundsvall

Hematologi avdelning 2

Välkommen till Medicin avdelning 2, Hematologen! Här arbetar ett team av undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator med flera. På vårdavdelningen har vi 15 platser och vårdar i huvudsak personer med hematologiska sjukdomar men även de med allmänmedicinska diagnoser. Här behandlas du bland annat med cellgifts- och antikroppsbehandlingar, antibiotika, blodprodukter och en rad andra läkemedel och omvårdnadsåtgärder. Cellgifter och vissa hematologiska sjukdomar kan orsaka ett försämrat immunförsvar. Om du har ett nedsatt immunförsvar kommer du att vårdas på enkelsal och möjlighet finns då att ha en anhörig med dig.
Här träffar du ett multiprofessionellt team med ditt bästa i fokus!

Informationen uppdaterades 17:29 - 13 feb, 2021

Måndag - Söndag : 00:00 - 00:00