Öppet måndag från 00:00

Neonatalavdelning 45 Sundsvall

Lasarettsgatan 21, Sundsvall

Neonatalavdelning 45 Sundsvall

Avdelning 45 är barnklinikens nyföddhetsavdelning. Vi har 12 vårdplatser där vi tar hand om sjuka nyfödda och för tidigt födda barn från graviditetsvecka 28.
Personal från avdelning 45 är alltid med vid kejsarsnitt och vid normalförlossningar där barnet antingen kommer för tidigt eller förväntas må dåligt. Vi tar med oss mammans närstående till avdelningen så de är med barnet hela tiden från första stund och senare kan berätta för mamman vad som hänt. Alla nyförlösta mammor (och naturligtvis även närstående) flyttar hit direkt efter förlossningen och bor på avdelningen tillsammans med sina barn. Eftersom föräldrarna bor på avdelningen under barnets hela vårdtid är de hela tiden nära sina barn och är delaktiga i vård/omvårdnad

Informationen uppdaterades 17:33 - 15 feb, 2021

Måndag - Söndag : 00:00 - 00:00