Piteå sjukhus, Piteå

Om Piteå sjukhus, Piteå

Piteå sjukhus är ett länsdelssjukhus och centrum för planerad ortopedi. Här finns akut-mottagning som är öppen dygnet runt, intensivvård, operation och ambulans. $$Här finns även enheter för internmedicin, geriatrik/ akutgeriatrik, rehabilitering, palliation och dialys.$$Vuxenpsykiatri, Barn- och ungdomssjukvård, Kvinnosjukvård, Ögon- samt Öron/Näsa/ Hals-mottagning och Folktandvård finns också vid Piteå älvdals sjukhus. $$Sjukhuset har cirka 900 anställda och 118 vårdplatser varav 16 tillhör psykiatrisk vårdenhet.$$Det finns en väl fungerande sjukhuskyrka, ett bibliotek, en restaurang och en cafeteria.$$Piteå sjukhus strävar efter att vara ett vänligt sjukhus där vi ger våra patienter ett gott bemötande och en professionell omvårdnad.

0911 - 750 00 Växelnummer
Lasarettsvägen 14, Piteå - visa på karta
  • Lördag - Söndag 08:00 - 20:00
Varje vårdavdelning har egna besökstider.