Dialysmottagningen Piteå sjukhus, Piteå

Om Dialysmottagningen Piteå sjukhus, Piteå

Vi har elva behandlingsplatser för patienter tillhörande Piteå älvdals sjukhus upptagningsområde. Vi erbjuder planerad bloddialys med individuellt anpassade standardbehandlingar (HD) eller on-linebehandlingar (HDF).$De flesta patienter kommer för dialysbehandling tre gånger per vecka, varje behandling tar fyra till sex timmar. Gästdialysbehandling för patienter från annan ort erbjuds i mån av plats och personaltillgång.$Vi har ett nära samarbete med dialysmottagningen vid Sunderby sjukhus. Dialysstarter och eventuella åtgärder av fistel/graft eller dialyskateter görs i Sunderbyn.

Lasarettsvägen 14, 941 50 Piteå - visa på karta
  • Söndag 13:00 - 20:00