Dagvård

Om Dagvård

På Dagvården behandlas du som har en kirurgisk- medicinsk- eller gynekologisk sjukdom. Det kan innebära behandling med cellgifter, antikroppar, immunglobuliner och andra former av läkemedel. Vi ger även blodtransfusioner om behov finns. Din behandling ges alltid under dagtid. $Hos oss eftersträvar vi ett teamarbete där du som patient har möjlighet att träffa läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och paramedicinare (fysioterapeut, arbetsterapeut, dietist och kurator). Du når oss på telefonnummer 0660-89935 på anvisade telefontider. På Hematologmottagningen träffar du våra läkare och kontaktsjuksköterskor för utredning, diagnos och uppföljning/behandling av olika blodsjukdomar. Närstående är välkomna att följa med vid besöken. Du når oss via Tele-Q på telefonnummer 0660-89132.

Sjukhusgatan 8, Wemerentrén, Dagvården/hematologisk mottagning, vån 2, Örnsköldsvik - visa på karta
Ni som närstående måste vara friska på grund av risk för spridning av virus/infektioner. Värna om våra patienter.
Dagverksamhet, Hematologi

Dagvård

14:28 - 06 nov, 2018 skrev:

Fantastisk personal och mycket väl fungerande vård

06:04 - 04 maj, 2017 skrev:

Väldigt trevlig personal