Hjärtmottagning Örnsköldsvik

Om Hjärtmottagning Örnsköldsvik

Hjärtmottagningen är en medicinsk specialistmottagning med ansvar för utredning, behandling och rehabilitering av patienter med hjärtsjukdom. Målgrupp är patienter med olika klaffel, kranskärlssjukdomar, hjärtrytmrubbningar eller hjärtsvikt. Till Hjärtmottagningen kommer patienter främst via remiss från vårdavdelning, mottagning eller vårdcentral. Remisserna bedöms av kardiolog och patienten kallas till besök eller behandling. Vid Hjärtmottagningen har kardiologer, läkare och sjuksköterskor egna mottagningar när det gäller hjärtsvikt, kranskärlssjukdom, syrgasbehandlade patienter samt AK-mottagning.

0660 - 879 43 Växelnummer
Sjukhusgatan 8, Örnsköldsvik - visa på karta