Geriatrisk mottagning Örnsköldsvik

Om Geriatrisk mottagning Örnsköldsvik

Geriatriska mottagningen tar emot patienter med sjukdomar som hör till åldrandet, framförallt demenssjukdomar och MS Parkinson. Vi erbjuder utredning, behandling och uppföljning. $På mottagningen arbetar läkare som är specialiserade inom geriatrik, sjuksköterskor och undersköterska. Vid behov kontaktar vi även arbetsterapeut. $Hit kommer patienter som fått remiss från exempelvis vårdcentral, hälsocentral eller slutenvård. $I samband med en demensdiagnos gör vi uppföljning och ger råd och stöd, alltid i samråd med patient och närstående. Vi brukar även erbjuda både patient och närstående att delta i demensutbildning, för att öka kunskapen och få tips och råd för att underlätta i vardagen.

Storg 64, Wemerbygganden, entréplan, Örnsköldsvik - visa på karta
Geriatrik

Geriatrisk mottagning Örnsköldsvik

2,2

12:45 - 07 feb, 2020 skrev:

Läkemedelsförnyelse fungerar dåligt eller inte alls.
Att svara i telefon under telefontid fungerar också dåligt.

2,2