Mottagning Neonatal Solna, Karolinska Universitetssjukhuset

Gävlegatan 55,Hus N Hiss B Plan 6, huskropp 2 (NB6:02),SOLNA

Mottagning Neonatal Solna, Karolinska Universitetssjukhuset

På mottagningen följer vi upp att ditt barn utvecklas och växer normalt efter tiden på neonatalavdelning. Hos oss kommer du och ditt barn att få träffa olika yrkeskategorier, såsom läkare och sjuksköterska. Vid behov får ni träffa dietist, fysioterapeut eller psykolog. Neonatalmottagningen erbjuder även sjuksköterskebesök som komplement till BVC under den första tiden efter hemkomst. Vi ansvarar för barnets första vaccinationer samt koordinerar de undersökningar som kan vara aktuella för barnet efter utskrivning från neonatalvårdsavdelningen. Besökstiden varierar mellan 30-60 minuter. Efter vaccination och i samband med provtagning kan ni behöva stanna längre tid. Läs mer på karolinska.se/neo eller ladda ned Neonatalappen till din mobiltelefon.

Informationen uppdaterades 09:18 - 16 feb, 2021