Hotellgatan 3, Läkarhuset plan 1, Solna - Visa på karta

Logo Solna Ortopedmottagning

Solna

Välkommen till Solna Ortopedmottagning!

Hos Solna Ortopedmottagning erbjuder vi läkartider hos vår ortopedspecialist. Vi undersöker dig som har smärtor och rörelsehinder i händer, fötter, armar, ben, knä, armbåge, nacke, hela ryggen och bäcken-höftområdet. Vi utför även hand-, arm- och fotkirurgi vilket görs i lokalbedövning. Hos oss kan du också köpa ortopediska hjälpmedel.

Vi behärskar svenska, engelska, persiska och arabiska.

Vad är ortopedi?

Ortopedi är namnet för sjukdomar och skador i rörelseorganen - de vanligaste orsakerna till läkarbesök och kirurgiska operationer. Det kan vara allt från medfödda fel till arbetsskador eller olyckor.

Solna Ortopedmottagning arbetar på uppdrag av SLL.

Då vi är anslutna till Stockholms läns landsting gäller frikort. Barn och ungdomar under 18 år samt äldre över 85 år betalar inget för besöket. Vi har inget krav på remiss, men vi rekommenderar ändå att du i första hand kontaktar din husläkare för en första vårdkontakt och bedömning.

Om du är osäker på om ditt besvär faller inom vårt avtal för ortopedi är du välkommen att kontakta oss för mer information. Vi kan även ta emot dig privat om du inte uppfyller kraven.

Vi samarbetar även med ett flertal försäkringsbolag, kontakta ditt bolag för att se vad som gäller.

Väntetider i vården - ortopedi

Vi har korta väntetider och kan oftast erbjuda tid inom en vecka. Läs mer här: Väntetid till Solna Ortopedmottagning.

Har du några frågor eller vill du boka en tid för läkarbesök - kontakta gärna oss på Solna Ortopedmottagning!

Informationen uppdaterades 06 november 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Solna Ortopedmottagning

Ortopedspecialist hos Solna Ortopedmottagning

fr. 150 kr Besöksavgift med remiss 150 kr, utan remiss 350 kr. Frikort gäller. Barn och ungdomar under 18 år samt äldre över 85 år betalar inget för besöket.

Behandlingar från nacke till tå På Solna Ortopedmottagning utför vi allmänna och specialiserade ortopediska undersökningar. Vi kan bland ...

Behandlingar från nacke till tå

På Solna Ortopedmottagning utför vi allmänna och specialiserade ortopediska undersökningar. Vi kan bland annat hjälpa dig med:

• Konsultation när det gäller både stora och små åkommor, ända från nacke till tå på barn och vuxna.

• Smärta och rörelsehinder i händer, fötter, armar, ben, knä, armbåge, nacke, ryggen och bäcken/höftområdet.

• Utredning av orsaken till problem samt diagnos. Du får rekommendationer och råd till behandling, smärtlindring och rehabilitering.

• Samtal om passande träningsformer och arbetsuppgifter.

• Utfärdande av intyg och utlåtanden, till exempel invaliditetsintyg.

• Hand- och fotoperationer i lokalbedövning.

Hand-/armkirurgi hos Solna Ortopedmottagning

Hur går hand-/armkirurgi till? Hos Solna Ortopedmottagning får du fylla i en hälsodeklaration som du sedan går igenom tillsammans med läk...

Hur går hand-/armkirurgi till?

Hos Solna Ortopedmottagning får du fylla i en hälsodeklaration som du sedan går igenom tillsammans med läkaren. Därefter planeras ingreppet som utförs i lokalbedövning.

Sårkontroll sker efter en vecka och stygnborttagning utförs hos din närmsta vårdcentral/distriktssköterska 10-14 dagar efter operation. Du kan därefter ha kontakt med din ortoped vid behov om du har några frågor. Vi opererar bland annat följande i lokalbedövning:

• Karpaltunnel
  • Mb Quervain’s sjukdom
  • Ganglion
  • Triggerfinger

Vad är Karpaltunnel?
Karpaltunnel är en nervinklämning i handen som orsakar domningar och smärta i fingrarna.

Vad är Mb Quervain’s sjukdom?
Mb Quervain’s sjukdom är en senskideinflammation vid tumbasen.

Vad är Ganglion?
Ganglion innebär att man har knölar vid senorna i hand och handled.

Vad är Triggerfinger? Triggerfinger är senknutor som gör att fingret fastnar i böjt läge.

Välkommen att kontakta oss på Solna Ortopedmottagning!

Fotkirurgi hos Solna Ortopedmottagning

Hur går fotkirurgi till? Hos Solna Ortopedmottagning får du tid för en konsultation på mottagningen där du blir undersökt. Du får skriftl...

Hur går fotkirurgi till?

Hos Solna Ortopedmottagning får du tid för en konsultation på mottagningen där du blir undersökt. Du får skriftlig och muntligt information om operationen och vi pratar också om tillvägagångssätt och förväntat resultat.

Du får fylla i en hälsodeklaration som du går igenom tillsammans med läkaren. Därefter planeras ingreppet som utförs i lokalbedövning. Efter operationen kan du få en speciell sko och vid behov kan du köpa kryckor på mottagningen.

• Hallux valgus
  • Hallux rigidus
  • Hammartå/klotår
  • Morton’s sjukdom
  • Tailor’s bunion (skräddarknutar)
  • Exostoser i övrigt
  • Ganglion

Vad är Hallux valgus?
Hallux valgus innebär att man har sned stortå.

Vad är Hallux rigidus?
Hallux rigidus är en smärtsam förslitning i grundleden i stortån.

Vad är Hammartå/klotå?
Vid Hammartå är tån krök och påminner om en klo.

Vad är Morton’s sjukdom?
Morton´s sjukdom är smärtsamma nervknutor mellan tårna. Kan orsaka belastningssmärta och domningar.

Vad är Tailor’s bunion (skräddarknutar)?
Tailor’s bunion är en ömmande röd knöl på utsidan av framfoten.

Vad är Exostoser?
Exostoser är en stickande knöl på framfoten.

Vad är Ganglion?
Ganglion innebär att man har knölar vid senorna.

Välkommen att kontakta oss på Solna Ortopedmottagning!

Höftvärk/Ledvärk hos Solna Ortopedmottagning

Har du värk i höften? Höftsmärtor kan ofta härledas till olika vävnader i ryggen. Orsaken kan också vara en höftartros eller inflammation...

Har du värk i höften?

Höftsmärtor kan ofta härledas till olika vävnader i ryggen. Orsaken kan också vara en höftartros eller inflammation av bursa. Smärtan kan också vara orsakad av överbelastning i olika vävnader i höftregionen, till följd av en akut eller kronisk överbelastning över tid.

Hos Solna Ortopedmottagning har vi erfarenhet av att hjälpa patienter med värk i höften samt övriga leder.

Ledvärk vanligt bland äldre

Att ha ledvärk är vanligt, särskilt bland äldre. Lederna kan kännas stela, ömma och ibland varma och svullna. Man kan också känna värk och smärta vid rörelse. Vad värken beror på kan ha många orsaker, till exempel infektioner, åldersförändringar och inflammationer.

Kontakta Solna Ortopedmottagning för att boka en tid!

Invaliditetsintyg hos Solna Ortopedmottagning

Om du har fått en bestående skada kan du få besked från försäkringsbolaget att du ska skaffa ett invaliditetsintyg. Intyget ska beskriva dina kvarvarande problem och hur dessa påverkar dig i ditt dagliga liv. Det bör också framgå hur din prognos ser ut.

Solna Ortopedmottagning hjälper dig med invaliditetsintyget

Vi brukar börja med ett vanligt läkarbesök för att fastställa om det behövs någon ytterligare utredning, var aktuella journalkopior finns och säkerställa att ditt försäkringsbolag betalar för intyget. När detta är klarlagt och alla dokument finns på plats så bokas ett nytt besök för själva intyget.

Kontakta oss för att boka en tid!

PRP mot artros hos Solna Ortopedmottagning

Har du artros? Artros är en smärtsam sjukdom som kan uppstå i lederna i kroppen, vanligtvis i höft- och knäleder, och det drabbar framför...

Har du artros?

Artros är en smärtsam sjukdom som kan uppstå i lederna i kroppen, vanligtvis i höft- och knäleder, och det drabbar framförallt äldre personer. Artros utvecklas långsamt och det kan gå flera år från tidiga förändringar i brosk och andra vävnader i leden tills du har tydliga symtom.

Artros kan inte botas men det finns flera sätt att lindra smärtan och förbättra muskel- och ledfunktion. Hos Solna Ortopedmottagning erbjuder vi PRP för behandling av artros.

PRP-behandlingar omfattas inte av landstinget och du betalar själv hela kostnaden för behandlingen.

Hur fungerar PRP?

PRP står för Platelet Rich Plasma och går ut på att man utnyttjar blodplättarnas läkande egenskaper. Behandlingen stimulerar kroppens celler samt återskapar och bygger upp vävnader inklusive brosk, ben, senor och ligament. Den dämpar även inflammation.

Behandlingen innebär att vi tar ett blodprov från dig som sedan centrifugeras för att skilja på blodkropparna och plättarna (blodplasman). Blodplasman injiceras sedan med små stick i området som ska behandlas.

PRP mot ortopediska skador

PRP kan även användas mot andra ortopediska problem såsom hälsporre, tennisarm, mjukdelsinflammationer i höfter och axelbesvär.

Välkommen att kontakta Solna Ortopedmottagning om du har några frågor om PRP eller vill boka en tid!

Ortopedi - Försäkringspatienter hos Solna Ortopedmottagning

Ortopedi för dig med sjukvårdsförsäkring Solna Ortopedmottagning samarbetar med ett flertal försäkringsbolag som utfärdar privata sjukvår...

Ortopedi för dig med sjukvårdsförsäkring

Solna Ortopedmottagning samarbetar med ett flertal försäkringsbolag som utfärdar privata sjukvårdsförsäkringar. Dessa försäkringar täcker ofta in behandlingar hos ortoped.

Innan du bokar en tid hos oss behöver du ett godkännande från ditt försäkringsbolag att du får gå på behandlingen. Kontakta ditt försäkringsbolag för mer information om hur rutinerna ser ut för just din försäkring.

Dr. Jalil Taslimi

• 14:51 - 08 nov, 2018

• 09:25 - 01 nov, 2018

• 08:29 - 24 okt, 2018

• 15:25 - 18 okt, 2018 skrev:

Trodde inte det var sant när läkaren sa att "nu ska du få se på mirakel" efter 2 dagar hade jag ingen smärta, går och simmar och bastar 4-5 gånger i veckan.

• 09:13 - 26 mar, 2018 skrev:

Ada Gustavsson
    Alltid vänligt bemöts man med sina skodor och värk..
    Tack Ni Kuniga och härliga.
    MVH
    Ada Gustavsson

• 10:36 - 19 mar, 2018 skrev:

Jag har varit sjuk mer än 2 år och har opererat och hade värk hela tiden. Efter besök hos Dr Jalil Taslimi har jag blivit bättre och han är en fantastisk läkare.

• 10:12 - 12 mar, 2018 skrev:

Jag är mkt nöjd med mitt ingrepp och resultat. Mkt professionellt!!

• 09:37 - 06 mar, 2018 skrev:

Känner mig väl omhändertagen. Vänliga kunniga människor som bemötte med största respekt.

• 13:26 - 26 feb, 2018

• 17:24 - 23 feb, 2018 skrev:

Rent och fint, trevligt väntrum

• 14:21 - 17 jan, 2018

• 23:28 - 28 okt, 2017 skrev:

Vår pappa som var på besök i Sthlm fick snabbt en akut tid för sitt knä där Dr Taslimi konstaterade det som ingen annan läkare gjort trots många tidigare besök. Med hans snabba agerande ordnande han ett hjälpmedel som underlättar vår pappas vardag - tack!
    En oerhört skicklig och bra läkare som rekommenderas varmt!

• 09:36 - 05 okt, 2017

• 10:18 - 03 okt, 2017 skrev:

Bästa behandlingen och bemötandet någonsin

• 10:08 - 29 sep, 2017 skrev:

Mycket nöjd

• 10:31 - 28 sep, 2017 skrev:

Mkt trevlig personal, fin "brytning" hos läkaren, bra!

• 14:27 - 26 sep, 2017 skrev:

Vänligt, snabbt, personligt. Tack!

• 15:06 - 09 aug, 2017 skrev:

Jättebra vård, bemötande, noggrannhet, lyhörd, informerar bra, undersöker och är mycket bra på att informera om allt. Super.

• 10:26 - 09 aug, 2017 skrev:

Alla var snälla

• 09:05 - 08 aug, 2017 skrev:

Mycket bra, trevlig personal

• 14:33 - 07 aug, 2017 skrev:

Vilket bemötande, både på telefon och mottagningen

• 09:02 - 07 aug, 2017 skrev:

Trevligt bemötande, kunnig personal, tummen upp till Dr Taslimi.

• 15:08 - 08 jun, 2017 skrev:

Första läkaren som lyssnar

• 08:49 - 08 jun, 2017 skrev:

God bemötande, trevlig personal som är hjälpsamma. Väldigt bra information som man fick.

• 16:34 - 07 jun, 2017 skrev:

Thank you Dr Taslimi! Du är fantastisk, vänlig och ger patienten förtoende och lugn! Hipp Hipp Hurra! Kan gå igen :)

• 08:05 - 07 jun, 2017 skrev:

Dr. Jalil Taslimi was very Highly skilled and professional. Thanks a lot.

• 16:50 - 23 maj, 2017 skrev:

Det var bra! :)

• 14:50 - 11 maj, 2017

• 13:15 - 10 maj, 2017

• 13:50 - 21 apr, 2017 skrev:

Jag kom hit med smärta och gick härifrån smärtfri. Mycket trevligt bemötande av både bokningspersonal och läkare.

• 21:02 - 11 apr, 2017 skrev:

Fick höra på radion om mottagningen och jag blev behandlat som en värdefull patient med rätt behandling vid rätt denna punkten som jag behövde.

• 13:04 - 30 mar, 2017 skrev:

Är så tacksam för all hjälp och vård jag har fått. Har haft besvär och ont i min höft i över 1 år utan att ha fått hjälp av vårdcentralen, blev till slut skickat till denna mottagning och har fått så bra hjälp!!! Duktig och bästa hjälpen inom vård jag har stött på någonsin i Sverige

• 22:00 - 17 feb, 2017 skrev:

mycket bra och härlig personal. rekommenderas starkt// T

• Fråga ställd 08:12 27 sep 2018

Är en kvinna på 70 år som har artros i båda mina knä. Funderar på att söka för PRP behandling. Hur många injektioner kan behövas för att nå resultat? Hur lång är behandlingstiden?

Solna Ortopedmottagning svarar:

Hej, svar på dina frågor beror på graden av artros som du har i dina knä, jag rekommenderar att du ska be din husläkare om en remiss för en stående röntgen av båda knäna för artrosbedömning och därefter boka en tid hos oss för ortopedbedömning och diskussion om PRP rekommenderas eller ej och även då kan du få detaljerade svar på dina frågor.
    Med vänlig hälsning / Jalil Taslimi / Ortoped

• Fråga ställd 22:32 25 jul 2018

vad kostar PRP behandling mot artros?

Solna Ortopedmottagning svarar:

Första besöket kostar som vanligt 350 kr och frikort gäller. Om PRP bedöms hjälpfull då bokar vi för PRP injektioner som kommer att kosta 3000 kr per injektion.
    Du får boka via ditt första besök för undersökning via tel 08- 46 007 100 om du är intresserad.
    MVH
    Mona

• Fråga ställd 11:50 31 jan 2018

Hur lång tid efter en Hallux Valgus operation har man svårt att stödja/gå på foten?

Hej Carina, vanligtvist 4-6 veckor. Med vänlig hälsning / Jalil taslimi ortoped