Dialysenheten LiM, Njurmedicinska kliniken US

Om Dialysenheten LiM, Njurmedicinska kliniken US

Dialysen i Motala är en satellitavdelning till njurmedicinska kliniken i Linköping. På avdelningen har vi både patienter som sköter sin behandling själva och patienter som går i traditionell behandling där en sjuksköterska har ansvaret. Vi har en läkare här 2 gånger/vecka, vilket innebär att alla patienter träffar en doktor 1 gång/vecka. Ansvarig läkare finns övrig tid på US, Linköping, men nås via telefon. Förtäring i form av dryck och smörgås serveras under dialysen och man har också möjlighet att köpa lagad måltid. Gästdialys: I mån av plats tar vi även emot gästdialyser. Vid intresse eller förfrågan kontakta dialysmottagningen på telefon 010-104 43 52.

Lasarettet, Motala - visa på karta
Dialysverksamhet