Norra Älvsborgs Länssjukhus NÄL, Trollhättan

Norra Älvsborgs Länssjukhus NÄL

, Trollhättan

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan

NU-sjukvården är en del av Västra Götalandsregionen. Våra två sjukhus är NÄL (Norra Älvsborgs Länssjukhus) i Trollhättan och Uddevalla sjukhus, men vi erbjuder också vård på Brinkåsens rättspsykiatriska anläggning och ett stort antal specialistmottagningar i vårt närområde. Våra 5 500 medarbetare erbjuder specialiserad vård till invånarna i hela Västra Götalandsregionen. Våra patienter kommer dock i huvudsak från Fyrbodals fjorton kommuner samt Lilla Edet.

Informationen uppdaterades 08:29 - 19 apr, 2021

16 nov, 2020

Coronatider: Hej, behövde sjukhusvård under helgen, åkte in själv till akuten. Akuten var" stängd" vilket betyder inga anhöriga tillåtna vara med. Så långt väl och inga medpatienter behövdes träffas. Min reflektion, jag behandlades på ett eller annat sätt av totalt 8 personal. Totalt var 5/8 utan något som helst skydd för ansikte/mun. När man ligger som patient är man utlämnad och avstånd med bara 30 cm... inte ovanligt (EKG exvis)Man förstår allmänheten inte klarar hålla på restriktioner när inte ens vårdpersonal klarar det. Så följ rekommendationer, förhindra smittsprid!

3 feb, 2018

Kom till akuten i måndags kväll och blev sedan inlagd på MAVA mån-fredag i förra veckan Otroligt bra bemötande Professionell personal Bra vård med informationen tillbaka till mig Imponerad

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59