Kliniskt fysiologiskt laboratorium, Skövde

Om Kliniskt fysiologiskt laboratorium, Skövde

Vi är en specialistresurs och tillhandahåller kvalificerade fysiologiska undersökningar. Våra undersökningar är tidsbeställda, men akuta undersökningar tillhandahålls vid behov till vårdinstanser i länet.På laboratoriet arbetar vi inom olika specialiteter så som kardiologi, kirurgi/urologi, medicin, neurologi, lungmedicin, anestesi och nuklearmedicin. Undersökningar vi utför är ultraljud på hjärta och kärl, EKG, arbetsprov, hjärtscintigrafi, pacemaker-kontroller/ICD-kontroller, 24-timmars EKG-registrering, 24-timmars blodtrycksmätning, EEG, lungfunktion, cystometri. Kliniskt fysiologiska laboratoriet tar endast emot patienter för undersökning efter remiss från patientens läkare eller egenremiss. Resultatet av undersökningen sänds till inremitterande läkare för ställningstagande till t ex fortsatt behandling eller medicinering.

Lövängsvägen 1, 541 42, Skövde, Övre entréplan plan 3 följ skyltning - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 13:00 - 14:30
  • Torsdag - Fredag 13:00 - 14:30