Gånganalyslaboratorium, Skövde

Om Gånganalyslaboratorium, Skövde

I gånganalyslaboratoriet i Skövde, utförs modern avancerad tredimensionell rörelseanalys. Reflekterande markörer tejpas fast på kroppen för att mäta rörlighet när patienten går. Muskelaktivitet registreras med plattor (elektroder) över muskler. Kraftutveckling mäts med kraftplattor som placeras i golvet och fotavtryck samlas med speciell fotplatta. Flera kameror och datorer används och all information sammanställs och tolkas för att få en övergripande bedömning av individens gång- och rörelseförmåga.

Lövängsvägen, 541 42, Skövde, Gula gatan plan 1 - visa på karta
Läkarremiss