Öppet i morgon från 00:00

Södersjukhuset AB

Sjukhusbacken 10,STOCKHOLM

Södersjukhuset AB

Södersjukhuset i Stockholm har en av Nordens största akutmottagningar. Akutsjukvård står i centrum för vår verksamhet och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna sjukhusets specialitet. För oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära patientkontakten och vår utgångspunkt är alltid att ge vård för patienten - med patienten. På Södersjukhuset bedrivs också en omfattande klinisk forskning med tonvikt på folksjukdomar. På våra kliniker utbildas blivande sjuksköterskor, läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter och andra vårdstudenter för sin kommande yrkesroll.

Informationen uppdaterades 17:02 - 24 nov, 2020

Logga - Kry