Hornsgatans Tandvård

Hornsgatan 88, Stockholm - Visa på karta

4,9

Logo Hornsgatans Tandvård

Södermalm, Stockholm

Tandläkarmottagningen här på Hornsgatan 88 har funnits under många år. Sedan ett par år är det vi, Katarina och Benyammine som driver mottagningen.

Vi har en lång erfarenhet av att arbeta som tandläkare. Under tolv år har vi varit verksamma i England varav de sista sju åren i egen regi i Brighton, södra England.

Vilken tandvård kan vi hjälpa dig med?

Vi erbjuder alla former av tandvård, från vanlig undersökningar till tandhygienistbehandling och mer avancerad tandvård som implantat. Vi jobbar självklart även med estetisk tandvård såsom tandblekning.

Längre ner på sidan kan du läsa mer om några av våra olika behandlingar!

Vi arbetar tillsammans med tandsköterskorna Therese och Kattis samt tandhygienist Camilla.

Kvalitetssäkring

Hornsgatans Tandvård är Qulan-certifierade
Vi är certifierade enligt Qulan! Det är ett kvalitetssäkringssystem för tandvården som hjälper oss att behålla och utveckla en hög standard inom områdena kvalitet, patientsäkerhet, miljö och trivsel.

Din säkerhet – en självklarhet för oss!

Varmt välkommen till oss på Hornsgatans Tandvård!

Informationen uppdaterades 18 augusti 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Hornsgatans Tandvård

Bettskena hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Att gnissla betyder att man gnider underkäken mot överkäken, och detta gör man oftast omedvetet under sömnen. Barn gnisslar också, men det brukar gå över med tiden.

Det är lika vanligt att man pressar ihop tänderna under dagen som natten. Sker det på dagtid beror det ofta på stress och då kan man träna bort det. Sker det däremot under natten går det inte att behandla utan besvären kan endast lindras och det görs med en bettskena.

Kosmetisk tandvård hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

Här hos oss på Hornsgatans Tandvård kan vi erbjuda en rad olika behandlingar inom estetisk tandvård. Oavsett vilken behandling du vill h...

Oavsett vilken behandling du vill ha hjälpa med kan du vara trygg i att vi erbjuder den allra bästa och säkraste tekniken i en lugn och stressfri miljö.

Tandblekning hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Om du är intresserad av att bleka tänderna hemma så kan vi hjälpa dig med en avgjutning av dina tänder. Avgjutningen tillverkas av en plastskena som du ska använda tillsammans med gelen. Behandling hemma sker under en till två timmar per dag, eller under natten. Att bleka tänderna själv tar lite längre tid, tre till fyra dagar, och om missfärgningarna är svåra kan det ta upp till två veckor.

Tandhygienist hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

Tandhygienisten jobbar framförallt preventivt, med andra ord så arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Under ett besök hos tandhygienist

Om du kommer till oss för att träffa en tandhygienist kommer de bland annat att ta bort tandsten, beläggningar och överskott av fyllning, putsar och polerar.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

Tandläkarundersökning hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på allmän undersökning vid vuxen ålder beror på hur mycket problem man har med sina tänder.

Innan ett besök

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan en tandläkarundersökning förutom att det såklart är bra om du har bortstat tänderna lite extra noggrant.

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren manuellt och med hjälp av röntgen om man har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning. Vid besöket brukar tandläkaren även slipa bort tandsten om det finns.

Om det visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas, till exempel ett hål så kommer vi tillsammans fram till hur och när det skall åtgärdas.

Tandreglering hos Hornsgatans Tandvård i Stockholm

Här på mottagningen använder vi oss av en teknik som heter Inman Aligner. Denna behandling är både snabb, säker och kostnadseffektiv jämfört med andra alternativ. Med hjälp av Inman Aligner flyttas tänderna försiktigt till en bättre position på bara några veckor.

Hur lång tid tar en behandling?

En normal behandling tar 6-16 veckor och eftersom den är avtagbar och kan tas ut, passar den enkelt in i din vardag.

Kan Inman Aligner korrigera alla trångställningar?

Inman Aligner är utformad för att flytta framtänder i både över- och underkäke. Efter undersökning kan din vi bedöma om Inman Aligner är rätt val för just dig.

Kontakta oss gärna för en konsultation!

Benyammine Benyammine

Benyammine Benyammine

Leg. Tandläkare

Är uppvuxen i Jönköping, tog sin tandläkarexamen 1998 i Göteborg. Började på Folktandvården i Jönköping direkt efter sin examen och flyttade sedan till England där han hade egen privatpraktik i Worthing, södra England. Speciellt intresserad av kirurgi och rotbehandlingar och vidareutbildad inom allmän tandvård.

Camilla Rosén

Camilla Rosén

Leg. Tandhygienist

Utbildade sig först till Tandsköterska. Arbetade sedan 12 år inom Folktandvården, både inom allmäntandvården och akuttandvården. Utbildade sig senare till Tandhygienist och tog examen -00. Började som tandhygienist inom Folktandvården och arbetade där i fem år. Gick sedan över till privatvården. Har arbetat både inom allmäntandvården och specialisttandvården.

Katarina Skodra

Katarina Skodra

Leg. Tandläkare

Är född och uppvuxen i Kalmar, tog sin tandläkarexamen 1998 i Göteborg. Flyttade till England efter sin examen och hade egen privatpraktik i Rustington, södra England. Undervisar på tandläkarutbildningen på Karolinska Institutet. Är speciellt intresserad och vidareutbildad inom estetik och protetik.

Therese Berg

Therese Berg

Tandsköterska

Är leg. Tandhygienist och har arbetat som tandhygienist på en privatklinik i norra Stockholm. Har nu valt att fortsätta arbeta som tandsköterska då teamsamarbetet med tandläkaren lockar mer.

Katarina "Kattis" Jordan Sandberg

Katarina "Kattis" Jordan Sandberg

Tandsköterska

Tog sin tandsköterskeexamen 2007 och har lång erfarenhet som tandsköterska inom den privata sektorn här i Stockholm.

Karta - Hornsgatan 88, Stockholm

4,9

• 18:54 - 25 jun, 2018 skrev:

Hej på er Det var en trevligt bösök i dag ni är toppen tack ha en trevlig sommar Berit -Janne

• 20:20 - 26 feb, 2018 skrev:

Professional and accurate! English speaking is a plus!

• 18:54 - 11 feb, 2018 skrev:

bästa tandläkarna

• 08:51 - 30 jan, 2018

• 10:48 - 02 nov, 2017 skrev:

Proffsig, trevlig tandvård för både mig och mina barn!

• 15:27 - 02 okt, 2017

• 08:23 - 05 maj, 2017 skrev:

Jag rekommenderar starkt, ger absolut bästa poäng, jag har aldrig varit så nöjd hos en tandläkare som jag är nu. Jag kände direkt ett fullt förtroende, trygghet, omhändertagande, bra bemötande och ett fantastiskt jobb! Bästa tandläkare som jag har haft genom mina år! Tackar Benjyamin och hans team.

• 10:37 - 20 okt, 2016 skrev:

Vi har fått jätte bra tandvård hos Katarina och teamet till hela familjen; med kunnig, trevlig, effektiv och kompetent personal i treliga lokaler. Vi kan varmt rekommendera Hornsgatans tandvård till alla.

• 19:25 - 13 jun, 2016 skrev:

Toppen.

• 18:28 - 16 dec, 2015 skrev:

Jag har god erfarenhet av erhållen tandvård från tandvårdskliniken, Hornsgatan 88 – inklusive flerårig sådan från Era föregångare. I skrivande stund har jag även erfarenhet av pågående mottagen god och förtroendegivande tandvård från alla Er fem, som nu representerar tandvårdsklinikens garnityr …

Något jag dock störs av är att tandvårdskliniken tycks fortsätt begränsa kundkontaktmöjligheterna till tidskrävande ”snigelpostkommunikation och/eller icke-flexibel 08-kommunikation”. Detta sedan jag via snigelposten nyligen mottog att tid reserverats för mig för besök vid en tidpunkt som för mig sedan länge redan var bokad för annan mer angelägen aktivitet. Jag tycker kundkontaktmöjligheterna borde utökas med SMS- och e-postmöjligheter, i syfte att smidigare lösa ett återkommande problem.

Vänlig hälsning

Curt Carleteg

• 22:19 - 26 maj, 2015 skrev:

Tack Hornsgatans Tandvård för en fantastisk behandling!

Jag är verkligen Supernöjd med hela processen, både konsultationen, behandlingen, det trevliga bemötandet och priset!

Jag kommer att rekommendera er till mina vänner. På återseende!

• 01:34 - 05 maj, 2015 skrev:

Stort tack Dr Benjamin och hans team för ett fantastiskt jobb med min mors tand. Hon kunde inte ha varit mer nöjd med behandlingen och det personliga omhändertagandet. Många vänliga hälsningar från en London baserad kollega.

• 16:58 - 14 okt, 2014 skrev:

Bästa tandläkarn jag nånsin haft!

• 14:59 - 14 okt, 2014 skrev:

Är så nöjd med min Tandläkare Katarina, bra service och bra råd.

• Fråga ställd 16:01 19 jun 2017

Hej.
    Jag skulle vilja ta bort tandsten, en hel del.
    Vad skulle en sådan behandling kosta?

MVH
    Anna

Hornsgatans Tandvård svarar:

Hej Anna. Vi tar 1100kr för 1 timmes behandling, skulle det behövas ytterligare besök så tillkommer det extra kostnader.

Mvh
    Hornsgatans tandvård

• Fråga ställd 20:35 13 feb 2017

Hej!
    Vad kostar konsultation och rådgivning om jag vill ha tandställning och om kan man använda tändvårdsbidrag för att betala konsultation?

MVH Marta Iwaniak

Hej Marta!
    Tack för ditt mail. Konsultationen kostar som en vanlig undersökning, 895kr, och om du har kvar tandvårdsbidrag så dras det av på den summan.
    Har du några andra frågor vänligen kontakta mig.

Mvh
    Leg tdl B. Benyammine

• Fråga ställd 17:36 08 jan 2014

Hej!
    Jag har ett överbrett på överkäken. Som tonåring hade jag tandställning. Nu som vuxen har överbettet kommit tillbaka, dock inte lika kraftigt. Tänderna är raka och fina men med ett jämt överbrett. Har ni någo behandling/reglering som skulle kunna passa mig? Tack på förhand!

Hornsgatans Tandvård svarar:

Hej. Det är svårt att säga om vi kan hjälpa dig utan att ha sett dig först. Det du beskriver kan troligen ställas tillrätta med Inman aligner. Jag råder dig att kontakta oss för en kostnadsfri konsultation där du kan få mer besked. Mvh B.Benyammine. Tel. 08-843757.

• Fråga ställd 20:39 05 nov 2013

Hej.
    Hur mycket kostar ett besök hos er?
    En kompis vid namn Monika Johansson har tipsat mig om er.
    Mvh Nathalie

Hornsgatans Tandvård svarar:

Hej. En undersökning kostar 795 kr. Om du har kvar bidrag från försäkringskassan, normalt 150 kr, så dras det av från priset. Undersökningen inkluderar 4 röntgen bilder.