4.5
Öppet i morgon från 00:00

Neonatalavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Kungsvägen 42 631 88 Eskilstuna

Neonatalavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Neonatalavdelningen på Mälarsjukhuset i Eskilstuna ligger på plan 6 i anslutning till BB. Här vårdas förtidigt födda och nyfödda barn som behöver extra vård och observation vid livets start. Vi tar emot barn från graviditetsvecka 28 och uppåt. Barn som föds tidigare transporteras till regionens universitetssjukhus.
Vi är ett länssjukhus vilket innebär att alla nyfödda barn i Södermanland som behöver neonatalvård kommer till oss. I mån av plats tar vi även emot barn från andra län om det råder platsbrist på hemsjukhuset.

Informationen uppdaterades 16:02 - 9 okt, 2020

Logga - Kry