Neonatalavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Neonatalavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Neonatalavdelningen på Mälarsjukhuset i Eskilstuna ligger på plan 6 i anslutning till BB. Här vårdas förtidigt födda och nyfödda barn som behöver extra vård och observation vid livets start. Vi tar emot barn från graviditetsvecka 28 och uppåt. Barn som föds tidigare transporteras till regionens universitetssjukhus. $Vi är ett länssjukhus vilket innebär att alla nyfödda barn i Södermanland som behöver neonatalvård kommer till oss. I mån av plats tar vi även emot barn från andra län om det råder platsbrist på hemsjukhuset.

Kungsvägen 34 633 49 Eskilstuna - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Vi har öppet dygnet runt. Besöksregler för anhöriga varierar beroende på säsong och infektionsnivå i samhället.

Neonatalavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

14:49 - 11 aug, 2015