Om Bröstcentrum Mälarsjukhuset, Klin f kirurgi och urologi Mälarsjukhuset-Kullbergska sjukhuset

Bröstcentrum Mälarsjukhuset utreder och diagnostiserar$förändringar i brösten och ansvarar för behandling av bröstcancer. På$Bröstcentrum samarbetar specialister inom mammografi, kirurgi, onkologi och$cytologi/patologi. Vi tar emot patienter från hela Sörmlands$sjukvårdsområde.$$$För råd om symtom från brösten är du välkommen att ringa$direkt till sjuksköterska på Bröstcentrum kirurgi: 016-10 48 10

Entré 1, målpunkt G, Plan 9. Mälarsjukhuset - visa på karta
Bröstmottagning

20:11 - 01 jun, 2019 skrev:

Det har klagats på lång väntan inom cancervården, men för mig gick det väldigt fort från första mammografibesöket till att operation gjordes och att strålbehandlingen började.
Frågorna ovan är lite svåra att svara på. Jag bokade inte tid själv, kom på remiss till MS. Information om resor, resekostnader fick jag söka själv. Det är en viktig sak, när strålning som tar 10-15 minuter, innebär 4-5 TIMMARS tidsåtgång för besök inkl resor.

19:00 - 19 maj, 2016 skrev:

Väldigt bra bemötande på Bröstcentrum. Kompetent personal med mycket empati.

Synd att jag behövde vänta länge på tid 2. Det var jobbiga veckor.

15:08 - 20 jun, 2013 skrev:

Jättefint mottagande av bröstsköterskan som verkligen lyssnade och tog min oro för mitt problem på största allvar och jag förstod på henne att jag skulle få svar på mina frågor innan jag var klar för hemfärd. På telefon hade man sagt att jag skulle få göra ultraljud men det blev mammografi i stället. Jag fick inte tala med en läkare om den utväxt jag oroade mig för, ingen analys gjordes heller, utan det blev en del gissningar om vad det kunde vara och efter mammografin fick jag åka hem. Jag vet lika lite nu vad det var som drabbat mig som innan besöket på bröstcentrum och det gjorde mig ledsen att jag blev behandlad som att det måste ske på minst kostsamma vis, därav inget ultraljud, ingen läkarkontakt, ingen analys och ingen godtagbar förklaring till det faktiska problemet som var orsaken till att jag beställde tiden på bröstcentrum. Det gjorde mig arg o besviken eftersom jag oroat mig en del och bara fick lite gissningar till svar. Gissa kan jag göra själv, jag söker hjälp hos specialist för att få VETA.