Allergimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Allergimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Vår allergisektion utreder mer komplicerade former av allergi efter remiss från annan vårdinstans. Detta sker dels genom hudtester av skilda slag och även provokationer mot olika ämnen såsom t.ex föda och läkemedel. Vi mäter också retbarheten i luftrören genom inhalationtest.Vi kan också erbjuda allergivaccination mot pollen och pälsdjursallerg, vanligast i form av injektioner under en treårsperiod, men ibland också som tablettbeh.

Entré 11, entréplan - visa på karta
Allergologi