Mammografimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Mammografimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

I Sörmland finns mammografimottagningar på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Kullbergska sjukhuset i Katrineholm och Nyköpings lasarett. Mammografisk hälsoundersökning utförs på alla tre mottagningarna. Mammografisk hälsoundersökning omfattar alla kvinnor i åldrarna 40 -74 år och undersökningen utförs vartannat år. Har du inte fått något svar på undersökningen efter åtta veckor, ta kontakt med Mammografimottagingen i Eskilstuna.$Mammografimottagningen i Eskilstuna är en central enhet och all utredning av förändringar i bröst sker i Eskilstuna.

KRY är en modern vårdgivare med patientens behov i fokus. Hos KRY kan du snabbt få den hjälp du behöver, via video direkt i mobilen. Träffa erfarna läkare, sjuksköterskor och legitimerade psykologer var du än befinner dig, inom bara några minuter – dygnet runt, årets alla dagar. Få hjälp med professionell bedömning och behandling samt recept och sjukintyg eller remiss till vidare vård.

Entré 1, huvudentré Mälarsjukhuset 1 - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 07:30 - 16:30
  • Onsdag - Torsdag 07:30 - 18:30
Mammografi

Mammografimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

07:19 - 30 nov, 2019 skrev:

Hon som gjorde undersökningen på mig var fantastisk på sitt jobb!! Det var första gången jag gjorde en mammografi och hon berättade precis vad hon gjorde, vad som skulle hända sen och varför hon gjorde som hon gjorde. Jag var jättenervös när jag kom dit men åkte hem med en skön känsla. Stor eloge!