Mammografimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Om Mammografimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

I Sörmland finns mammografimottagningar på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Kullbergska sjukhuset i Katrineholm och Nyköpings lasarett. Mammografisk hälsoundersökning utförs på alla tre mottagningarna. Mammografisk hälsoundersökning omfattar alla kvinnor i åldrarna 40 -74 år och undersökningen utförs vartannat år. Har du inte fått något svar på undersökningen efter åtta veckor, ta kontakt med Mammografimottagingen i Eskilstuna.$Mammografimottagningen i Eskilstuna är en central enhet och all utredning av förändringar i bröst sker i Eskilstuna.

Mälarsjukhuset, Kungsvägen, Eskilstuna - visa på karta
  • Måndag - Tisdag 07:30 - 16:30