Öppet måndag från 07:30

Mammografimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Entré 1, huvudentré Mälarsjukhuset 1, Eskilstuna

Mammografimottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

I Sörmland finns mammografimottagningar på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, Kullbergska sjukhuset i Katrineholm och Nyköpings lasarett. Mammografisk hälsoundersökning utförs på alla tre mottagningarna. Mammografisk hälsoundersökning omfattar alla kvinnor i åldrarna 40 -74 år och undersökningen utförs vartannat år. Har du inte fått något svar på undersökningen efter åtta veckor, ta kontakt med Mammografimottagingen i Eskilstuna.
Mammografimottagningen i Eskilstuna är en central enhet och all utredning av förändringar i bröst sker i Eskilstuna.

Informationen uppdaterades 17:03 - 3 nov, 2020

Logga - Kry

5 / 5

21 feb, 2020 Helvi L. skrev:

Dom är fantastiska.Dom informerade så mycket,att jag kände mig lättat,vägen hem.Nu vet jag mycket mer än innan.Trevlig personal.Svar kom dagen efter,då behövde man inte tänka på det.

30 nov, 2019 Josefin J. skrev:

Hon som gjorde undersökningen på mig var fantastisk på sitt jobb!! Det var första gången jag gjorde en mammografi och hon berättade precis vad hon gjorde, vad som skulle hända sen och varför hon gjorde som hon gjorde. Jag var jättenervös när jag kom dit men åkte hem med en skön känsla. Stor eloge!

Måndag - Torsdag : 07:30 - 16:30
Fredag : 07:30 - 15:00