4.09
Öppet måndag från 00:00

Akutmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Entré 3, Mälarsjukhuset, Akutmottagning, Odlarvägen 4, Eskilstuna

Akutmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Akutmottagningen (AKM) är länets största öppenvårdsenhet. Dygnet runt finns jourläkare tillgängliga för specialiteterna kirurgi, medicin och ortopedi. För övriga specialiteter inom sjukhuset finns jourverksamhet dagtid på respektive klinik men jourtid (kvällar, nätter och helger) handlägges patienterna via AKM av respektive jourhavande läkare.

Informationen uppdaterades 09:04 - 30 okt, 2020

Logga - Kry

4.09 / 5

31 jul, 2019 Jan B. skrev:

Bra och snabbt omhändertagande. Kanske skall alla patienter som läggs i ett eget rum ha möjlighet till kontakt med expedition/syster eller ständig tillsyn Trevlig personal

4 apr, 2019 N..n skrev:

Mycket trevlig personal. Kändes konstig att ej vara mer privat utan alla kunde höra och se vad alla sökte för i den öppna lokalen.

27 sep, 2017 Viktoria skrev:

De avdelningarna jag varit på är fantastiska. Jag vill ge en extra ros till kirurgteamet och kvinnoavdelningen!

28 dec, 2016 Marianne skrev:

Inkom sen eftermiddag på julafton med ambulans till ortopedakuten. Fantastisk personal med respektfullt bemötande. Kände mig trygg och väl omhändertagen.

2 jul, 2016 Jenny skrev:

Fick i dag ett mycket bra bemötande när jag uppsökte akuten pga " känningar i hjärtat" Fick snabbt komma in, sjuksköterskan Andreas som tog hand om mig var lugn, kompetent, noggrann och "kände direkt av mig" och kunde med allvar och lättsam humor få mig att slappna av och känna mig trygg. Fantastiskt med vårdpersonal som har ett sådant patientfokus, det betyder så mycket. Ger akuten i Eskilstuna bästa betyget.

Måndag - Söndag : 00:00 - 00:00

Måndag - Söndag : 00:00 - 00:00