Ortopedavdelning 19 A

Om Ortopedavdelning 19 A

På avdelning 19 vårdar vi patienter med olika ortopediska skador och sjukdomar. Vi behandlar både akuta skador och ger vård efter planerade ortopediska operationer. Vi arbetar i team som består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, sekreterare, sjukgymnaster samt arbetsterapeuter. På avdelningen finns studenter i klinisk praktik.

Verksamhetschef: Ulla-Marie Sundström-Frisk. 0470 58 80 00

Ej angivet Växelnummer:
Centrallasarettet Avd 19 351 85 Växjö Hiss/trappa upp till plan 3 - visa på karta
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00
Tänk på att inte ta med blommor p.g.a. allergier. Även starka dofter och röklukt kan framkalla allergi.

Ortopedavdelning 19 A

3,3

13:36 - 26 jun, 2018

4,2

20:35 - 29 jul, 2017 skrev:

Tacksam för den vård min mamma får på avdelning 19, av personal som ha rför mycket att göra och patienter med olika behov. Ni är fantastiska ❤️ Tack för att ni orkar, tack för allt ni gör!
Maria Falck

3,8