Mammografisektionen Växjö

Om Mammografisektionen Växjö

Välkommen till mammografin Växjö

På mammografiavdelningen i Växjö inbjuds kvinnor i Region Kronoberg till hälsokontrollerscreening för bröstcancer mellan 40-74 år .Hälsokontroller syfta till en tidig upptäckt av bröstcancer. Deltagande är frivilligt och upprepas med 20-24 månaders intervall. Besöket är gratis.

Man får automatiskt en kallelser hemskickad med en föreslagen tid. Om man önskar ändra sin tid kan man logga in i Vårdguidens e-tjänster 1177.se eller kontakta mottagningen via telefon.

Resultatet av hälsoundersökningen skickas skriftligt till dig, ibland behöver en kompletterande undersökningen utföras, vi kontakta dig via brev.

Vi utför också kliniska mammografier där läkare remitterat patienten till oss.

Verksamhetschef
Fredrik Larsson
0470-588000

Mammografienheten Centrallasarettet Växjö Gå från hall A (Entréhallen) till Hall G (Labratoriehallen) mot hall F (Medicinhalle - visa på karta
Mammografi