Öppet idag från 08:00

Habiliteringen

J F Liedholms väg 12, Sigfridsområdet, Växjö

Habiliteringen

Habiliteringen är en länsövergripande verksamhet som vänder sig till dig som har varaktiga funktionsnedsättningar. Vi arbetar i ett hälsoperspektiv. Vi verkar för att främja människors starka sidor och understödja strategier för att överbrygga funktionshinder.Vi strävar efter helhetssyn. Funktionsnedsättningar påvekar olika delar av livet. Närstående är en viktig länk. Vi arbetar i team med olika kompetenser utifrån individens behov.Vi ser delaktighet och inflytande som centrala delar för ett gott liv. Vår inriktning är att det ska genomsyra insatser från vår verksamhet.Vi arbetar för samordning och samsyn ur patientensbrukarens perspektiv.

Informationen uppdaterades 17:04 - 14 jan, 2021

Logga - Kry