Intensivvårdsavdelning neonatal 316, Göteborg

Om Intensivvårdsavdelning neonatal 316, Göteborg

Avdelning för all nyföddhetsvård inkl avancerad intensivvård från fullgångna till för tidgt födda barn. De flesta barn som vårdas här har sin sjukdomsdebut inom första levnadsveckan, men den utvidgade neonatalperioden (nyföddhetsperioden) sträcker sig för det fullgångna barnet upp till fyra veckor efter förlossningen. Många nyfödda som kräver medicinsk behandling behöver bara korta vårdtider på 2 till 10 dagar. Flera nyfödda barn kan utredas och behandlas medan de ligger kvar på BB hos sina nyförlösta mödrar.

Diagnosvägen 15, 416 50, Göteborg, Plan 5, Östra sjukhuset - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt