Vårdhygien Gävle

Om Vårdhygien Gävle

Vårdhygiens uppgift är att förhindra/förebygga uppkomst/spridning av vårdrelaterade infektioner. Vårdrelaterade infektioner är infektioner som en patient får som följd av sjukhusvistelse eller behandling i öppen vård. Infektioner som vårdpersonal får till följd av arbetet räknas också som vårdrelaterad infektion. Verksamhetschefer och avdelningschefer ansvarar för vilken hygienisk standard enheten har. Enheten för vårdhygien utbildar och ger råd angående hygieniska frågor till chefer, hygienombud och övrig personal av alla kategorier.

Ej angivet Växelnummer
Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta