Infektionsavdelning Gävle

Om Infektionsavdelning Gävle

Infektionsavdelningen har 24 vårdplatser där vi som enda enhet i länet bedriver specialiserad vård för svårare infektionstillstånd.$$Infektionssjukdomarna spänner över ett mycket stort spektrum, vi vårdar därför alla möjliga patienter i alla åldrar. I dagens globala samhälle är behovet stort av en professionell infektionssjukvård, det är en disciplin i ständig förändring med nya hot och nya framsteg.$$De stora diagnosgrupperna är:$- svåra infektioner i luftvägarna så som lunginflammation - hud- och mjukdelar, till exempel infekterade sår - skelett - urinvägar - diarrésjukdomar - hjärn- och hjärnhinneinflammation - infektioner i hjärta- och blodkärl - allmän blodförgiftning Vi erbjuder även isoleringsvård för patienter med$$- multiresistenta bakterier (MRSA) - tuberkulos - influensa - vinterkräksjuka

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
  • Måndag - Söndag 14:00 - 19:00
På grund av allergirisken, ta inte med blommor vid ditt besök.
Remiss krävs
Infektionssjukvård