Neonatalvård Gävle

Om Neonatalvård Gävle

På neonatalavdelningen vårdas barn som behöver extra stöd och åtgärder i samband med födelsen. Du som förälder är barnets viktigaste vårdare. När ditt barn behöver åtgärder som utförs av personal är du barnets viktigaste vårdare och ditt barn har ett särskilt stort behov av din närhet, omvårdnad och stöd. Personalen på avdelningen försöker att, så långt som möjligt, underlätta för dig att vara med ditt barn, helst hela tiden.$$Neonatalavdelningen arbetar för familjecentrerad utvecklingsstödjande neonatalvård. Det betyder att vi strävar efter att stödja varje barn individuellt utifrån barnets egen förmåga och behov.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta