Hematologmottagning Gävle

Om Hematologmottagning Gävle

Hematologmottagningen tar emot patienter som har sjukdomar i blodet och benmärgen. Akuta besök bokas via telefon.$$Hematologmottagningen i Gävle är en del av verksamheten internmedicin. Här jobbar läkare, sjuksköterskor och undersköterskor.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till alla verksamheter.
Hematologi