Lungmottagning Gävle

Om Lungmottagning Gävle

Välkommen till lungmottagningen på Gävle sjukhus. Här finns läkarmottagning i lungsjukdomar och specialistsjuksköterskemottagning inom astma, allergi, KOL, lungcancer, ventilation, syrgas och sömnapné.$$Här jobbar läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeut, arbetsterapeut och sekreterare med lång erfarenhet och bred kompetens.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
Betalparkering finns på hela sjukhusområdet.
Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till alla verksamheter.
Lungsjukvård