Reumatologmottagning Gävleborg

Om Reumatologmottagning Gävleborg

Reumatologmottagningen utför utredning, vård och behandling av inflammatoriska reumatiska sjukdomar. Mottagningen har öppenvårdsmottagning, infusionsverksamhet samt dagvårdsrehabilitering.$$Till reumatologmottagningen remitteras vuxna patienter med misstänkt eller fastställd inflammatorisk reumatisk sjukdom. På mottagningen träffar patienten läkare och/eller sjuksköterska för undersökning, planering av utredning och eventuell behandling.$$Patienterna som behandlas vid reumatologiska mottagningarna kallas för kontinuerlig uppföljning av sin reumatiska sjukdom, såsom exempelvis ledgångsreumatism. Det finns tider för planerade nybesök, återbesök och även tider för injektion. Det finns en rådgivningstelefon bemannad av sjuksköterskor.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 Du blir uppringd
Din läkare kan skicka en remiss till oss. Du kan också själv skicka en så kallad egen vårdbegäran. En egen vårdbegäran bedöms på samma sätt av vårdmottagningen som om den vore en remiss från läkare. Men det är viktigt att komma ihåg att en egen vårdbegäran inte betyder att du verkligen har rätt att få specialistvård. Som vårdsökande kan du då istället bli hänvisad till din hälsocentral eller till egenvård. Egen vårdbegäran kan inte göras till alla verksamheter.
Reumatologi

Reumatologmottagning Gävleborg

4,1

22:23 - 18 jun, 2016 skrev:

Efter 6 månader av värk, kom jag till reumatologen i Gävle. Där fick jag kortisonsprutor i mina båda axlar och ett fantastiskt bemötande av överläkaren. Fick klar information, blev lyssnad på , och en genomgång av mina journaler.
10 dagar nu utan värk! Underbart! Hoppas det håller!

09:52 - 18 apr, 2016 skrev:

Min upplevelse blev inte alls bra, slutade med svimning och kräkningar pga smärta. Har aldrig upplevt det tidigare. Fick en oerfaren "Specialist" som skulle ge mig cortisonsprutor i armbågarna. Hon klarade inte av det så en erfaren läkare kom in och gjorde den västra armen. När hon sedan skulle ta den högra armen så hamnade nålen inte rätt för att suga ur ev vätska, den erfarna läkaren kom in och upptäckte det och rättade till felet. Smärtan va då enorm och jag kände svimningskänsla och illamående. Sedan när hon satte i cortisonsprutan så svimmade jag av smärta och började kräkas. Flera läkare kom in å försökte hjälpa till.
Aldrig mer än oerfaren "Specialist".

2,5

14:26 - 11 nov, 2015 skrev:

För mig blev det en underbar upplevelse första gången, även sen, mycket pga av att läkarna bryr sig, har inte bråttom så man känner sig i vägen. Även övrig personal sköterska / telefon är väldigt bra & omtänksamma.