Neurologmottagning Gävle

Om Neurologmottagning Gävle

På neurologmottagningen utreds och behandlas neurologiska sjukdomar som MS, Parkinsons sjukdom och atypisk parkinsonism, epilepsi, ALS, polyneuropati, myastenia gravis och svåra huvudvärksformer. Neurologmottagningen behandlar även patienter med botulinumtoxin på grunda av dystonier samt kronisk migrän. På dagvårdsavdelningen ges droppbehandlingar. Uppföljning och utredning genomförs av neurolog, sjuksköterska och undersköterska samt vårt neuroteam där fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator, logoped, dietist samt neuropsykologer finns att tillgå.$För att komma till neurologmottagningen för en bedömning krävs remiss, vänd dig i första hand till din hälsocentral. Du kan också skicka in en så kallad egen vårdbegäran.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
  • Måndag - Fredag 08:00 - 16:00 Du blir uppringd.
Neurologi