Uppvakningsavdelning Gävle

Om Uppvakningsavdelning Gävle

Uppvakningsavdelningen (UVA) finns på plan 5 och har 20 platser där patienter vårdas efter operation. I vissa fall sker även förberedelser inför operation på UVA. Här arbetar specialutbildade sjuksköterskor och undersköterskor i samarbete med medicinskt ledningsansvarig läkare.$$På uppvakningsavdelningen tar vårdpersonal hand om dig och behandlar din smärta och eventuellt illamående eller andra obehag efter operation och narkos. Du är uppkopplad till övervakningsutrustning hela tiden och alla viktiga värden kontrolleras regelbundet. Du får de läkemedel du behöver, så som smärtstillande eller medel mot illamående. Om du varit sövd under operationen och haft en tub i halsen kan du känna en viss obehagskänsla och kan vara lite hes. Detta är övergående.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
  • Tisdag - Torsdag Dygnet runt