Intensivvårdsavdelning Gävle

Om Intensivvårdsavdelning Gävle

Till intensivvårdsavdelningen (IVA) kommer patienter som behöver övervakning och behandling dygnet runt i samband med svåra sjukdomstillstånd. Patienterna kommer från akutmottagningen, vårdavdelningar eller centraloperation.$$Det finns inga fasta besökstider, men du kan få vänta vid morgonskötsel, ronder och vid undersökningar. Kom gärna överens med personalen när det är lämpligt att komma på besök. Då utrymmet runt patienten är begränsat är det bra om det max är två personer som besöker patienten samtidigt. Det är bra om det är en i familjen som är kontaktperson.$$Mobiltelefonen kan vara viktig för dig när din närstående är svårt sjuk. Inne i salen måste du stänga av mobilen eftersom att den kan störa teknisk apparatur.$Om du känner dig tveksam till besök på grund av egen sjukdom kan du rådfråga ansvarig sjuksköterska.$Det finns ett övernattningsrum i anslutning till avdelningen som du som närstående kan låna. Vid behov kan prioritering av rummet bli nödvändig.

Lasarettsvägen 1,801 88 Gävle - visa på karta
En del av patienterna har allergier. Undvik därför starka dofter eller att ta med blommor. Var noga med handhygienen.
Intensivvård, hjärta, Intensivvård, neuro, Intensivvård, thorax